معرفی فرصت‌های تحصیل ایران در نمایشگاه بین‌المللی تحصیلات عالی و اشتغال قزاقستان

این نمایشگاه مهم‌ترین و اصلی‌ترین نمایشگاه بین‌المللی قزاقستان است که توسط وزارت علوم قزاقستان و شهرداری آلماتی در محل نمایشگاه‌های دائمی آتاکنت برگزار می‌شود و بسیاری از کشورهای منطقه ازجمله ترکیه، روسیه، لهستان، و... شرکت می‌کنند. کشورهایی همانند ترکیه و روسیه بورسیه‌های تحصیلی خود را برای متقاضیان قزاق ارایه می‌کنند. در این نمایشگاه در قالب تولیدات و بروشورها، کلیپ‌ها و ... ویژگی‌ها و مزایا تحصیل در ایران از منظر میزان امینت، سطح علمی مراکز دانشگاهی، مزیت تولید ملی در هزینه‌های زندگی یک دانشجو خارجی در ایران، سایت‌های مرجع رسمی انتخاب دانشگاه و رشته‌های تحصیلی، فرصت‌های مطالعاتی، دوره‌های آموزشی مهارت‌ها و شرایط آن برای مخاطبان شرکت‌کننده در نمایشگاه از کشورهای مختلف ازجمله علاقه‌مندان قزاقی تشریح می‌شود. همچنین فرم های برای جمع آوری تقاضاهای مخاطبان برای تحصیل در ایران و همکاری با شرکت ها و نهادهای ایران جهت اشتغال توزیع می شود.

وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از مراکز علمی و دانشگاهی ایران در نمایشگاه بین‌المللی تحصیلات عالی و اشتغال آلماتی قزاقستان از تاریخ 1 الی 3 آذرماه شرکت می‌کند.

این نمایشگاه مهم‌ترین و اصلی‌ترین نمایشگاه بین‌المللی قزاقستان در حوزه تحصیلات عالی  و اشتغال است که توسط وزارت علوم قزاقستان و شهرداری آلماتی در محل نمایشگاه‌های دائمی آتاکنت برگزار می‌شود و بسیاری از کشورهای منطقه ازجمله ترکیه، روسیه، لهستان، و... شرکت می‌کنند. کشورهایی همانند ترکیه و روسیه بورسیه‌های تحصیلی خود را برای متقاضیان قزاق ارایه می‌کنند.

در این نمایشگاه در قالب تولیدات و بروشورها، کلیپ‌ها و ... ویژگی‌ها و مزایا تحصیل در ایران از منظر میزان امینت، سطح علمی مراکز دانشگاهی، مزیت تولید ملی در هزینه‌های زندگی یک دانشجو خارجی در ایران، سایت‌های مرجع رسمی انتخاب دانشگاه و رشته‌های تحصیلی، فرصت‌های مطالعاتی، دوره‌های آموزشی مهارت‌ها و شرایط آن برای مخاطبان شرکت‌کننده در نمایشگاه از کشورهای مختلف ازجمله علاقه‌مندان قزاقی تشریح می‌شود. همچنین فرم های برای جمع آوری تقاضاهای مخاطبان برای تحصیل در ایران و همکاری با شرکت ها و نهادهای ایران جهت اشتغال توزیع می شود.

جمعیت دانشجویان قزاقستان برابر با  نفر در سال 2023 است و از این میزان، تعداد 100 هزار نفر تحصیل در مراکز دانشگاهی خارجی را انتخاب کرده‌اند و مطابق پیش‌بینی صاحب‌نظران جمیعت شناسی تا سه سال آینده تعداد دانشجویان قزاقی به میزان نفر خواهد رسید.

مردم قزاقستان به تحصیلات عالی اهمیت قایل هستند و از سوی دیگر دولت قزاقستان در حال سرمایه‌گذاری کلان در حوزه علم و تحصیل است.

یادآور است پیش‌تر اطلاع‌رسانی درباره مشخصات و نحوه شرکت در نمایشگاه مذکور به مراکز علمی و مسوول کشور  از طریق پیوند زیر اطلاع‌رسانی شده است.

https://farhangemelal.icro.ir/news/16024/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%82%D8%B2%D8%A7%D9%82%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-

کد خبر 17410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =